European Martial Arts Association

Systema

Systema Sibirsky Kazak

Systema Sibirsky Kazak

 Po rozpade Sovietskeho zväzu sa zaèali na jeho bývalom území, pomaly objavova "staronové" bojové umenia, ktoré získali znaènú popularitu. V CCCP bol zákaz pre civilné osoby sa venova nešportovým odvetviam bojových umení, výnimku tvorili rôzne špeciálne jednotky u nás súhrne nazývané "Specnaz".

Aj preto sa ako prvé k nám zaèali dostáva bojové umenia upravené na ich podmienky, teda armádne, policajné. Na šastie na dedinách pozostávali starí ¾udia, ktorí boli nosite¾mi vedomostí starej slovanskej kultúry, lieèite¾stva, mágie, teda všetkých aspektov, ktoré zasahovali do života Slovanov. Tak isto sa zachovali rodové línie v kozáckych rodinách, odovzdávané mnoho generácií. Ve¾a mladých ¾udí si uvedomilo, že nielen východné národy, ale aj Rusi, Slovania mali dokonalé celistvé systémy prístupu k boju, ale aj k životu, k prírode a k silám, ktoré sú pre nás už vzdialené, ale pre ¾udí žijúcich v spätosti s prírodou boli  neoddelite¾nou súèasou života, hovorím o silách duchovných, tzv. mystike.

Kazak, kozák, po našom znamenal vo¾ný, slobodný èlovek - preto aj bojové umenie kozákov je slobodné od rôznych ohranièení a takisto od nejakej strnulosti a tvrdosti. Ve¾ká dôležitos sa kladie na urèité princípy, èi už pohybu, psychológie, ponímania boja a života celkovo. Sledujúc tieto princípy sa èlovek môže rozvíja, ako osobnos aj ako bojovník a vytvori si bojové umenie na vlastný obraz, bez predpísaných techník. Základná úroveò sa uèí pomerne rýchlo, vïaka vo¾nosti v pohybe.

Jedným z nadšených mladých ¾udí, ktorí sa venovali etnografickému výskumu zameranému na slovanskú kultúru, zvyky, bojové umenia je A.R.Karimov, ktorý popri tréningu už známych bojových umení sa stretol pri svojom výskume s ve¾kým množstvom starých ¾udí, od ktorých sa snažil získa èo najcelistvejšie vedomosti o bojovom umení kozákov.

Na základe toho sa vytvorila naša škola, trénujú sa bojové umenia bez zbrane, tradièné kozácke zbrane, ako biè(nagajka) saska, ale do tréningu sa môže zahrnú všetko použite¾né na boj. Napriek tomu by som nerád zúžil našu školu na sebaobranu, naše snaženie smeruje hlavne k poznaniu slovanskej duchovnej cesty, práce na osobnom rozvoji èloveka, jeho zaèlenenie spä k životu, ktorý je založený na hodnotách nie konzumných, teda ako urèitú, alternatívu k momentálnemu hlavnému prúdu.